Збірник усних вправ для 5-6 класу
Одним з найважливіших засобів інтенсифікації навчання математиці є впровадження ефективної систематизації навчального матеріалу для усного обчислення. У даному збірнику матеріал для усного обчислення мною систематизований відповідно за темами програм вивчення математики у 5-6 класах.
Однією із основних задач викладання курсу математики в сучасній середній школі є формування в учнів свідомих та міцних обчислювальних навичок.
Обчислювальна культура формується в учнів на всіх етапах вивчення курсу математики, але основа її закладається у перші 5-6 років навчання.
Обчислювальна культура формується в учнів на всіх етапах вивчення курсу математики, але основа її закладається у перші 5-6 років навчання.
До усного опитування доцільно вдаватися майже на кожному уроці: у процесі перевірки домашнього завдання, активізації знань за новим матеріалом, при фронтальному опитуванні, плановому тематичному обліку знань. Вдало підібрані і систематично виконувані усні вправи сприяють розвиткові логічного мислення учнів, підвищують їх математичну культуру, формують важливі навички тотожних перетворень, збуджують творчу активність, привчають до зосередженості.
Оволодіння навичками усних обчислень корисно ще і тому, що вони прискорюють письмові обчислення, дозволяють вдосконалювати їх. Наявність в учнів навичок усних обчислювань впливає на степінь набування в них раціональних та безпомилкових обчислювальних вмінь.
У даному збірнику матеріал для усного обчислення мною систематизований відповідно за темами програм вивчення математики у 5-6 класів.
Оволодіння навичками усних обчислень корисно ще і тому, що вони прискорюють письмові обчислення, дозволяють вдосконалювати їх. Наявність в учнів навичок усних обчислювань впливає на степінь набування в них раціональних та безпомилкових обчислювальних вмінь.
У даному збірнику матеріал для усного обчислення мною систематизований відповідно за темами програм вивчення математики у 5-6 класів.
Усні вправи, вміщені у збірнику, я поділяю на такі види:
- Умова вправи сприймається учнями на слух, і після усного її розв’язування вони, нічого не записуючи, повідомляють знайдений результат.
- Учні читають умову вправи, а розв’язування виконують усно.
- Учні, розглянувши малюнок і короткий запис умови геометричної задачі, усно знаходять відповідь.
- За умовою задачі учень створює відповідний малюнок геометричної фігури, розв’язування виконується без записів.
Мета збірника: поділитися з колегами власним досвідом активного використання усних вправ у процесі навчання учнів математики; привернути увагу до цієї форми роботи з дітьми, оскільки вважаю її необхідною і ефективною.
Зміст
Передмова
Натуральні числа
Додавання і віднімання натуральних чисел
Величини. Вимірювання величин.
Числові і буквені вирази. Формули.
Рівняння. Корінь рівняння.
Множення і ділення натуральних чисел.
Дії першого та другого ступеня. Порядок виконання дій.
Геометричні фігури і величини.
Многокутники. Поняття площі фігури.
Звичайні дроби.
Десяткові дроби
Відсотки.
Практичні обчислення.
Подільність натуральних чисел
Натуральні числа
Додавання і віднімання натуральних чисел
Величини. Вимірювання величин.
Числові і буквені вирази. Формули.
Рівняння. Корінь рівняння.
Множення і ділення натуральних чисел.
Дії першого та другого ступеня. Порядок виконання дій.
Геометричні фігури і величини.
Многокутники. Поняття площі фігури.
Звичайні дроби.
Десяткові дроби
Відсотки.
Практичні обчислення.
Подільність натуральних чисел
Дільники і кратні
Ознаки подільності на 2, 5, 10, 3, 9
Прості і складні числа. Розкладання натурального числа на прості множники.
Найбільший спільний дільник, найменше спільне кратне
Ознаки подільності на 2, 5, 10, 3, 9
Прості і складні числа. Розкладання натурального числа на прості множники.
Найбільший спільний дільник, найменше спільне кратне
Звичайні дроби
Основна властивість дробу
Зведення дробів до спільного знаменнику. Порівняння дробів.
Додавання і віднімання дробів.
Множення і ділення дробів
Знаходження дробу від числа і числа за його дробом
Зведення дробів до спільного знаменнику. Порівняння дробів.
Додавання і віднімання дробів.
Множення і ділення дробів
Знаходження дробу від числа і числа за його дробом
Відсотки
Відношення і пропорції
Геометричні фігури
Раціональні числа
Відношення і пропорції
Геометричні фігури
Раціональні числа
Координатна пряма. Протилежні числа.
Модуль числа. Порівняння раціональних чисел.
Дії з раціональними числами
Рівняння, розкриття дужок
Прямокутна система координат
Модуль числа. Порівняння раціональних чисел.
Дії з раціональними числами
Рівняння, розкриття дужок
Прямокутна система координат
Список використаної і рекомендованої літератури
Коментарі3
Опублікувати коментар
Дуже добре!
Поясніть множення раціональних чисел!!!
будь ласка!!!!
дякую, дуже корисний матеріал!